Zondag 28 april Kochi

29 april 2019 - Noord-Scharwoude, Nederland

Dit was onze laatste dag in India, vanavond om 12 uur brengt de bus ons naar het vliegveld.
Het was een heel hete dag vandaag, het wordt elke dag warmer, mei is de warmste maand van het jaar
hier, dan zie je geen toeristen meer en je merkt al dat sommige souvenirswinkels dicht zijn.
Tamara meldde vorige week al, dat het in Delhi 47 graden was.
Zo warm, maar we zijn bijna allemaal verkouden, sommigen de hele reis al.
Het kan aan de airco liggen, of aan de luchtvervuiling in de steden, we weten het niet.

We hadden nog een ochtendprogramma en waren ‘s middags vrij.
‘s Morgens reden we naar het strand om daar o.a. de Chinese visnetten te zien.
Zo’n net wordt van de kant af in het water gelegd en later, door met een aantal mannen aan een
touw te trekken, weer omhoog gehaald. We hadden de indruk dat het een toeristische attractie is,
want er zat helemaal geen vis in het net.
Toch werden we gevraagd mee te helpen om het net op te halen en daar vroegen ze dan later geld voor.

Toen hebben we nog een paar gebouwen bezocht: de oudste Nederlandse katholieke kerk
(de Nederlanders hebben hier 200 jaar gezeten), het Dutch palace, weliswaar gebouwd door
de Portugezen, maar door de Nederlanders overgenomen, en een Joodse  synagoge.
Vooral in deze staat zijn verschillende religies:
christenen, mohammedanen, joden en hindoes, die aardig samengaan.

Vanmiddag hebben we in het winkelcentrum ons geld opgemaakt en nog even gezwommen
op het dak van het hotel (in het zwembad dus). Nu vroeg naar bed,
we hoeven niet meer te eten, want we hebben een vorstelijke buffet-lunch gehad.