Zondag 21 april vliegreis naar Madurai

22 april 2019 - Madurai, India

Om half 3 stond ik op, want om half 4 moesten we bij de receptie klaar staan
en kregen we een ontbijtpakket mee.
Om 6 uur zou het vliegtuig vertrekken, maar dat werd kwart voor 7.
We moesten ook nog overstappen onderweg, dus we vreesden dat we te laat zouden zijn.
We kwamen als laatsten uit het vliegtuig en Tamara meldde aan het personeel dat we haast hadden.
Er kwam een vliegveldbus voorrijden, die ons direct naar onze aansluiting bracht, wat vind je dáár van ?
We moesten daardoor wel even op het vliegveld wachten,
want het vliegtuig moest nog worden schoongemaakt.
Daar stonden we: in de schaduw van de vleugel, want het was al weer bloedheet (ik schat 40 graden),
maar we waren op tijd.

We vlogen naar Madras, wat tegenwoordig Madurai heet, in de staat Tamilnadu, dat ligt in het zuid-oosten.
Hier hebben we ons eerst wat opgefrist, wat gegeten en toen geslapen.
‘s Avonds gingen we met onze bus de stad in, naar de Meenakshi Amman Tempel.
Deze tempel is 2000 jaar oud en de stad is er eigenlijk omheen gebouwd.
Ze bestaat uit 12 torens en bevat 33.000 beelden, daarmee is het één van de grootste
Hindoetempels van India en staat op de nominatie om één van de wereldwonderen te worden.
We gingen er speciaal ‘s avonds heen, omdat er dan een processie was.
Veel mensen volgden een soort van draagstoel met daarachter mannen die met vuurschalen liepen
en mannen die op een instrument speelden.
Wij liepen er ook achteraan. We mochten absoluut niks fotograferen, waren van tevoren gefouilleerd.

Morgen gaan we er weer heen en hebben dan een rondleiding,
dan kunnen we wel de buitenkant van de tempel fotograferen.