Zaterdag 20 april Udaipur

21 april 2019 - Udaipur, India

Zaterdag 20 april.

Tamara voelde zich ziek en bestelde een andere gids, deze was gelukkig ook heel goed.
We liepen gezamenlijk naar een hindoetempel.
Altijd doen onze Indiase medereizigers daar een gift.
Vaak wordt er ook gezongen in de tempel, door een groepje vrouwen.
Binnen mochten we geen foto’s maken.
Onderweg werden we nog ergens binnen geroepen door een vrouw, in de kamer zat
een man in zijn onderbroek, die werd ingesmeerd met olie met kurkuma, dat is een huwelijksritueel.
Om hem heen zaten vrouwelijke familieleden die veel lol hadden, hij zelf ook trouwens.

Even verder was het stadspaleis. Het ligt aan een meer en daarin liggen 2 eilanden,
waarvan één een onderdeel van het paleis is (nu een hotel), het andere is een plaats voor feesten.
We maakten een boottochtje, maar moesten daarbij wel een zwemvest aan.
Je begrijpt wel, als je dan in de zon op de boot staat te wachten met een zwemvest aan, dan … pppfffttt !

Na de boottocht hadden we vrije tijd en zijn langzamerhand, winkels kijkend, naar het hotel teruggelopen.
Nog elke dag bewonderen we de kleding van de vrouwen,
die juist hier ook nog het kleurrijkst schijnt te zijn, veel rose vooral.
Na een middagdutje (jahaaa), liepen we de stad weer in
om de vele winkeltjes en werkplaatsjes eens goed te bekijken.
Het kleinste ateliertje wat we zagen was 1 meter breed en 2,5 meter lang.
Het is een aaneenschakeling van kapsalons, elektriciteitszaakjes, eettentjes, apotheekjes, enz.